خیال پردازی کنید تا سالم بمانید
تاریخ : دو شنبه 17 / 4برچسب:روانشناسي,مقالات علمي,
نویسنده : هادی

  دراین مطالعه محققان سعی كردند با استفاده از عكس برداری از مغز دریابند، هنگامی كه فرد در حال خیال پردازی است دقیقا چه اتفاقی می افتد. دكترآوروم جورین ریس، متخصص روانشناسی در آتلانتا، اظهار داشت: زمانی كه مغز به علت خیال پردازی فعال نیست، امور بسیار مهمی در آن پردازش می شوند.
این متخصص، برای درمان بیمارانش از روش خیال پردازی استفاده می كند. دانشمندان همچنین می گویند؛ وقتی ذهن فرد در حال پرداختن به تخیل است از واقعیت فاصله می گیرد و آینده ای درخشان برای خود تصور كرده و در واقع باعث شادی بیشتر خود می شود. همین امر اضطراب و فشار روانی را از فرد دور می كند. به باور پژوهشگران، تجسم آینده در بسیاری از جنبه های زندگی به كمك فرد می آید؛ چرا كه خیال پردازی باعث می شود فرد راه حل های بهتری برای مشكلات خود یافته و كسانی كه به تخیل كردن گرایش دارند در میان دیگران به داشتن ایده های تازه شناخته می شوند. با این حال، دانشمندان هشدار می دهند كه نباید بیش از حد خیال پرداز بود. زیرا در این صورت فرد ارتباط خود با زمان حال را از دست می دهد. آنها معتقدند، برای سود بردن از خیال پردازی باید زمان و مكان درستی برای آن در نظر گرفت و بهترین موقع برای خیال پردازی زمانی است كه فرد عصبی و یا از لحاظ روانی تحت فشار است.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 515
بازدید کل : 121457
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.